Tolong klik yer..^_^

JOM BIZ DENGAN TUNETALK

Pelaburan Emas

BannerFans.com

tolong klik...

Sunday 16 December 2012

Halangan dan Cara Untuk Beli Emas


Halangan dan Cara Untuk Beli Emas 

Sebelum memulakan pelaburan emas ini, keyakinan dan kesungguhan untuk memulakan pelaburana perlu ada dalam diri. Ini kerana cabaran dan halangan yang dipengaruhi dalam diri kita dan masyarakat sekeliling adalah ketakutan untuk menggunakan wang untuk melabur dalam pelaburan emas ini. Kebiasaanya kita bukan takut melabur dalam pelaburan emas ini tetapi kita tidak percaya dengan  potensi yang ada.
Kita takut kerana kita tahu bagaimana untuk menguruskan wang masuk dan keluar. Kita sering gagal untuk menguruskan wang yang baik. Ini bermaksud, kita tidak tahu bagaimana untuk mengenal pasti jenis wang keluar yang dapat memberikan wang masuk berkali-kali ganda dalam tempoh yang ditetapkan.
Justeru itu, cara yang terbaik untuk bermula adalah melihat kembali wang dalam akaun simpanan kita. Kemudian tanya soalan di bawah:
  • Adakah wang ini saya akan gunakan dalam tempoh 3 bulan dari sekarang?
  • Adakah saya mahu mengubah hidup saya dari segi kewangan, menerusi wang ini terhadap pelaburan emas?
Jika jawapan kita berada dalam lingkungan yang positif, maka gunakan wang simpanan dalam kuantiti yang minimum. Sentiasa ingat, setiap pelaburan ada risikonya. Kenaikan dan penurunan harga emas adalah tidak menentu.
Nasihat saya, beli emas dalam kuantiti yang kita mampu terlebih dahulu. Jika mampu beli 1 Dinar emas, maka beli 1 terlebih dahulu.
Kerana daripada langkah kecil kita terhadap pelaburan emas, ia akan memotivasikan kita untuk terus mencipta strategi bagi melaburkan lebih banyak wang untuk memperoleh keuntungan jangka masa panjang.
Jika ada sebarang persoalan mengenai pelaburan emas, atau berminat untuk membeli emas, boleh lakukannya menerusi ruangan komen yang disediakan di bawah.
Semoga pelaburan emas dapat memberikan nikmat kepada tuan dan cikpuan dari segi ekonomi.
sumber: http://teknikpelaburanemas.com/

No comments:

Post a Comment